DISC este un instrument puternic dar în același timp simplu pentru a înțelege oamenii. Comportamentul uman poate fi un mister. Acasă sau la locul de muncă, comportamentul și personalitatea sunt adesea neînțelese și devin zone de stres care vă afectează productivitatea și fericirea. Vestea bună este că un test DISC de 7 minute poate debloca cheia pentru relații mai bune, rezolvarea conflictelor, motivație și auto-creștere.
Avantajele DISC
Organizațiile care îmbrățișează DISC pot beneficia de o comunicare îmbunătățită, mai puține neînțelegeri, întâlniri mai scurte, mai puține conflicte, echipe eficiente, mai multă cooperare, mai multă productivitate și o performanță financiară îmbunătățită. Domenii cheie în care DISC este deosebit de util:
- Afaceri, resurse umane
- Consultanță, Coaching
- Educație
- Dezvoltarea liderilor
- Dezvoltarea echipei
- Dezvoltare echipei de vânzări
- Pregătirea serviciului pentru clienți
- Managementul conflictelor
DISC este …
- Un limbaj comportamental – DISC se concentrează pe comportament, nu pe emoții. DISC nu este un instrument clinic, deci nu sunt necesare vizite la medic.
- Un limbaj de înțeles – DISC folosește patru dimensiuni principale și intensitățile lor, deci este un limbaj simplu de înțeles și de reținut.
- Un limbaj universal – DISC poate fi singurul limbaj care este cu adevărat universal.
- Un limbaj neutru – DISC nu are stiluri corecte sau greșite, bune sau rele. Toate stilurile au puncte forte și limitări și toate stilurile sunt pozitive în mod unic.
- Un limbaj practic – DISC poate fi aplicat în viață. Are aplicații practice și utile în relațiile sociale, de afaceri și de familie și este un instrument minunat pentru auto-dezvoltare.
Comportamentul uman nu poate fi catalogat doar ca alb sau negru, motiv pentru care teoria DISC constă dintr-o combinație de patru stiluri de personalitate. Este posibil, dar este foarte rar ca cineva să aibă doar un stil dominant în trăsăturile sale de personalitate. Cel mai probabil este să aibă unul din stiluri mai înalt, combinat cu încă unul sau două stiluri secundare.
Luând în considerare trăsăturile de personalitate primare, secundare, terțiare și chiar pe cele absente ale cuiva putem să vedem amestecul unic al tipurilor lor de personalitate DISC și modul în care aceasta afectează acțiunile lor de zi cu zi, preferințele personale în diferite medii, comunicarea cu ceilalți, capacitatea de organizare, reacțiile sau evitarea conflictului și multe altele.
Înțelegând mixul de stiluri de personalitate al cuiva, putem acționa pentru a plasa acea persoană în medii în care se va simți confortabil, abordând-o într-un mod în care va reacționa pozitiv și își va înțelege și controla mai bine acțiunile și reacțiile. Comportamentul uman este complex, dar previzibil.
Testul de personalitate DISC, bazat pe teoria DISC a lui Marston, a fost utilizat în aplicații de afaceri și personale de peste 30 de ani. La fel ca și crearea de culori noi, infinite, prin amestecarea culorilor primare pentru pictură, personalitatea DISC folosește aceste patru trăsături de personalitate de bază ale comportamentului uman, iar fiecare persoană are un amestec cu adevărat unic. Este „paleta de culori a personalității”. Cercetarea teoriei DISC pe care Marston a efectuat-o în anii 1920 continuă și astăzi pentru a ne oferi o perspectivă excelentă asupra comportamentului uman și a tipurilor de personalitate DISC.
Mai multe despre fiecare stil
DOMINANT
Caracteristici generale:
Direct. Decisiv. Putere mare a ego-ului. Rezolvarea problemelor. Asumarea riscurilor. Autodemarare.
Valoare pentru echipă:
Organizator excelent. Pune valoare pe timp. Provoacă status quo-ul. Inovator.
Posibile slăbiciuni:
Tinde să eludeze autoritatea. Atitudine argumentativă. Nu-i place rutina. Încearcă prea mult deodată.
Cea mai mare frică:
De a se profita de el.
Motivat de:
Noi provocări. Puterea și autoritatea de a-și asuma riscuri și de a lua decizii. Eliberarea de sarcinile de rutină și banale. Medii în schimbare în care să lucreze și să se joace.
INFLUENT
Caracteristici generale:
Entuziast. Încrezător. Optimist. Convingător. Vocal. Impulsiv. Emoțional.
Valoare pentru echipă:
Rezolvarea problemelor în mod creativ. Mare încurajator. Îi motivează pe ceilalți să acționeze. Simțul umorului pozitiv. Negociază conflicte. Creator al păcii.
Posibile puncte slabe:
Mai preocupat de popularitate decât de rezultatele tangibile. Neatent la detalii. Folosește excesiv gesturile și expresiile faciale. Tinde să asculte numai atunci când este convenabil.
Cea mai mare frică:
Frica de respingere.
Motivat de:
Laudă, popularitate și acceptare. Un mediu prietenos. Eliberarea de multe reguli și reglementări. Alte persoane disponibile pentru a se ocupa de detalii.
STATORNIC
Caracteristici generale:
Bun ascultător. Jucător de echipă. Posesiv. Stabil. Previzibil. Înțelegător. Prietenos.
Valoare pentru echipă:
Fiabil și de încredere. Lucrător de echipă loial. Respectă autoritatea. Bun ascultător, răbdător și empatic. Bun la reconcilierea conflictelor.
Posibile slăbiciuni:
Rezistență la schimbări. Durează mult timp pentru a se adapta la schimbare. Sensibil la critici. Dificultate în stabilirea priorităților.
Cea mai mare frică:
Pierderea securității.
Motivat prin:
Recunoaștere pentru loialitate și fiabilitate. Siguranță și securitate. Fără schimbări bruște ale procedurii sau stilului de viață. Activități care pot fi începute și terminate.
CONȘTIINCIOS
Caracteristici generale:
Exact. Analitic. Conștiincios. Atent. Găsirea faptelor. Precis. Standarde înalte. Sistematic.
Valoare pentru echipă:
Perspectiva. „Ancora realității”. Conștiincios și uniform. Amănunțit la toate activitățile. Definește situația. Adună, critică și testează informații.
Posibile slăbiciuni:
Necesită limite clare pentru acțiuni / relații. Legat de proceduri și metode. Se împotmolește în detalii. Preferă să nu verbalizeze sentimentele
Cea mai mare frică:
Critica.
Motivat de:
Standarde de înaltă calitate. Interacțiune socială limitată. Sarcini detaliate. Organizarea logică a informațiilor.